איך מתקינים מערכות סולאריות על גגות מסחריים?  | יהל אנרגיה מערכות סולאריות

איך מתקינים מערכות סולאריות על גגות מסחריים? 

אנרגיה סולארית היא דוגמא קלאסית להתקדמות העולם בכלל ומדינת ישראל בפרט בנושא הבריאות. המגמה היא להתקין מערכות סולאריות על גגות מסחריים וליהנות מרווחים

מהי אנרגיה סולארית? 

אנרגיה סולארית היא אנרגיה המופקת מהשמש. מהאנרגיה הזו ניתן להפיק חשמל מבלי לזהם את הסביבה. הפקת אנרגיה סולארית דורשת מיכשור מתקדם, התקנת מערכת והשקעה לא קטנה.
הנתונים מדברים בעד עצמם ונראה כי העולם מתכוון לאנרגיה ירוקה יותר.  

איך זה קורה בפועל? 

מתקינים קולטים על הגג המסחרי, ממש כמו אלו המוכרים מדודי השמש. הקולטים סופגים את קרני השמש וממירי החשמל המותקנים גם הם בסמוך לקולטים, ממירים את אנרגית השמש לחשמל בפועל. החשמל זורם ללוח החשמל, ומשם לכל חלקי המפעל או ישירות לחברת החשמל, את זה אתם כבר תחליטו. 

כמה זמן אורכת התקנת מערכות סולאריות על גגות מסחריים? 

זו שאלה דינמית מאוד.
על מנת לענות לשאלה זו, חשוב להכיר באיזה סדר גודל של מערכת סולארית מדובר – ביתית או תעשייתית, מהם תנאי השטח וכו'.
כשמדובר במערכת ביתית ומתקינים אותה באזור נגיש על גג הבניין, אורך ההתקנה אמור להימשך על פני כשלושה ימים.
אבל אם מדובר במערכת גדולה יותר המותקנת על גג מסחרי, זמן ההתקנה עלול להימשך למעלה משבוע.

מה עושים בשטח בזמן ההתקנה? 

על הבוקר יגיעו מומחים מטעם חברתינו.
מדובר בצוות הכולל מתקינים מקצועיים, חשמלאי מוסמך ועוד.
את הציוד הם יעלו לגג באמצעות מנוף ומכונות הרמה. כל מי שעוסק בהתקנת מערכות סולאריות, עבר הכשרה מדוקדקת במיוחד, על מנת שהמערכות יותקנו בצורה אחראית ומקצועית. בחרתם ביהל סולאר, בחרתם בטוב ביותר. 

המערכת הסולארית מורכבת משני חלקים.
חלק אחד כולל את לוח החשמל, אליו יוזרם החשמל, חלק אחר הוא ממיר החשמל שיגרום לאנרגיה להפוך לחשמל בר שימוש. והחלק הקריטי הוא הפאנלים הקולטים את אנרגיית השמש. בשטח, צוות ההתקנה מתביית ועובד על כל חלקי המערכת בו זמנית. 

אחרי שהתשתית מוכנה, מתחילים להרכיב את הפאנלים, מעלים אותם לגג כל אחד בנפרד. אחרי שהכל מונח על הגג מתחילים לחבר אותם בצורה מקצועית ואחראית. 

חשוב לנו להדגיש שאחרי כל שלב בזמן התקנת המערכת, חשמלאי מוסמך יפקח ויבדוק שהכל מותקן כראוי. לרוב אין לחשמלאי המוסמך הערות או שינויים מכיון שמדובר בצוות התקנה מקצועי המתמחה בהתקנת מערכות סולאריות על גגות. 

את מי אוכל לשאול שאלות? 

כאשר אנחנו מקימים פרויקט חדש, אנחנו מצמידים לו איש קשר. איש הקשר יהיה זמין לכם בפלאפון האישי שלו, כך שעל כל שאלה ובקשה תוכלו לפנות אליו. מבלי להמתין בתור למרכזיה. אתם יכולים להיות רגועים. 

מה קורה לאחר התקנת המערכות הסולאריות על הגגות? 

אחרי שצוות ההתקנה שלנו השאיר לכם גג מרוצף בפאנלים איכותיים להפקת חשמל ואנרגיה סולארית, יגיע חשמלאי מוסמך, אך לא מטעם החברה, אחד שאין לו אינטרסים עם החברה על מנת לאשר שאכן הכל נעשה ונבנה כראוי. 

הדבר השני שיתבצע יהיה החלפת מונה החשמל הקודם שלכם, זה שהיה מחובר לאספקת החשמל מחברת החשמל, כעת אתם יכולים ליהנות מהחשמל בהתאם להסדר עליו חתמתם עם חברת החשמל.
גג מסחרי מכיל שטח גדול והחשמל המופק יוכל לשמש אתכם ולהוזיל לכם עלויות רבות. 

איך מתחזקים את המערכות הסולאריות?

המערכות הסולאריות של יהל סולאר מורכבות מחומרים איכותיים במיוחד.
אך גם חומר איכותי דורש תחזוק וניקוי. כדי לשמר את חיי המדף והתפוקה של המערכות, חשוב להקפיד על ביצוע תחזוק שוטף במספר שלבים.

ניקוי הפאנלים: 

כל 3 חודשים חשוב לעלות לגג ולנקות את הפאנלים באמצעות מטלית לחה או ספוג רטוב מעט. חשוב לזכור לנגב לאחר מכן במטלית יבשה. במהלך הניגוב והניקוי, סלקו מפגעים שהתבייתו על המעברים במקום החיבורים.
בדקו את תקינות המערכת וודאו שכל החיבורים עומדים על מקומם.
לאחר מזג אוויר קיצוני ייתכנו נזקים במקרה בו החיבורים היו רופפים.
לכן, חשוב להקפיד לבדוק את חיבורי המערכת כדבר שבשגרה.

שימו לב, המערכת הסולארית מעבירה חשמל. המגע בה מסוכן.
ולכן, הקפידו לנקות עם מים בלבד, ללא תוספת חומר ניקוי נוסף. אל תשתמשו עם זרם מים לניקוי, רק עם מטלית לחה. אל תדרכו על שטחי הפאנלים. מדובר בסכנה.
אל תנסו להזיז או לשנות מיקומים ולפרק כבלים ממקומם. הקפידו ללכת בזהירות על הגג, תנועה לא נכונה עלולה לגרום לנפילה, חלילה. 

ניקוי ממירי המתח:  

כל שלושה חודשים חשוב לנקות גם את ממירי המתח. לצורך כך יש לפנות את ממירי המתח ממזיקים, גם גופים זרים עלולים להזיק. לכן, שמרו על סביבה נקייה בסביבה בה הממירים ממוקמים. לא רק בסביבה של המירים חשוב לשמור על ניקיון, אלא גם 30 ס"מ מהם. סלקו גופים זרים, אבק ומזיקים. 

שימו לב, רק חשמלאי מוסמך יכול לטפל בממירי מתח. אל תסכנו את עצמכם.
הסביבה היא חשמלית וחשוב לשמור על זהירות בזמן העבודה בגובה, המגע בחיבורי החשמל והכלים מהווה סכנה ולכן מאוד חשוב להישמר מכך.

איך מערכת סולארית מניבה רווחים? 

גם אם אתם לא מהתומכים לסביבה ירוקה, מערכת סולארית יכולה להוות עבורכם הכנסה פאסיבית לא רעה בכלל. איך זה עובד? אתם משלמים על התקנת מערכת סולארית על הגג שבבעלותכם ומתחילים להפיק ממנה חשמל, את החשמל חברת החשמל רוכשת ממכם בכסף מלא. 

אחרי שלוש שנות שימוש, בדרך כלל מצליחים להחזיר את ההשקעה של התקנת המערכות הסולאריות. מה קורה אחרי שלוש שנים? מתחילים להרוויח כסף נקי. מי לא רוצה להרוויח כסף מהצד? 

הקליקו כאן כדי להכיר את המומחים של חברת יהל סולאר שיתנו לכם יד בתהליך התקנת מערכות סולאריות.


מעניין אתכם לשמוע עוד?
השאירו פרטים לתיאום פגישה

    ֿֿֿֿ

    • מתאים לגגות של למעלה מ- 700 מ"ר
    לתיאום פגישת ייעוץ