אגירת חשמל סולארי | אנרגיה סולארית: התקנת מערכת סולארית מסחרית והשכרת גגות | יהל אנרגיה

אגירת חשמל סולארי

כיום, ניתן להפיק אנרגיית חשמל, מתוך אנרגיית השמש. אנרגיה סולארית, היא אנרגיה מתחדשת המופקת תוך מלאכת המרת קרני השמש, ורתימת הקרינה הנובעת מהן – תוך שימוש בפנלים סולאריים, המהווים חלק ממערכת להפקת חשמל סולארי. במדינת ישראל, יש שעות שמש מספקות להפקת אנרגיה סולארית רמה, ועם זאת – ישנם ימים ואף שעות בהן השמש לא חזקה באותה מידה. או שמא, אינה ישירה באותה מידה.  כאשר רוצים להחזיק במקור גיבוי לאנרגיה סולארית, ניתן לבצע אגירת חשמל סולארי . 

מה מטרתה של אגירת חשמל סולארי?

אגירת חשמל סולארי מאפשרת לנו לבצע מעין גיבוי. כמו, נגיד, מטען נייד של אנרגיה סולארית. אנחנו אוספים את העודפים מיום אחד, מאפשרים להם לשהות במתקן מתאים – ועושים בהם שימוש ביום אחר, בו לא יוצרה מידה מספקת (לפי רצון), של אנרגיה סולארית. ובכך, ניתן לייצב את אספקת האנרגיה הסולרית – גם בימים ובשעות בהן היא לא מופקת באותה מידה, כדרך צבירת העודפים לשימוש באותם מועדים. למעשה, אגירת חשמל סולארי יכולה לאפשר לנו לעשות מעבר ליצירת מאגרי אנרגיה סולארית לשימוש בשלב מאוחר יותר. אלא ממש, למכור את העודפים הללו לספקים אשר מעוניינים לרכוש אותם – על בסיס הסכם מתאים לכך.

יתרונותיה של אגירת חשמל סולארי?

יתרון אחד, עבור אגירת חשמל סולארי כבר ציינו. יש אפשרות להרגיש יותר ביטחון – כי "גם מחר, השמש תזרח". כלומר, לא משנה אם השמש תזרח ביום שאחרי או לא, מספיק שהיא תזרח יום אחד, באופן מספק, ויום שני באופן מספק – וכן הלאה, על מנת לצבור כמות מכובדת של אנרגיה סולארית, או חשמל סולארי – זמין לשימוש עבור הגורם הצובר אותו.  על כן, גם בזמנים בהם המערכת במקרה איננה פעילה, או השמש במקרה לא מאירה באותה מידה – עדיין ניתן לאגור חשמל סולארי בהתאם.

יתרון נוסף במסגרת אגירת חשמל סולארי, הוא היכולת לעשות זאת – מבלי לנקוט פעולה נוספת. כל שצריך, זה פשוט להפעיל את האופציה הזאת, ו/או לוודא שהיא קיימת – עבור מערכת להפקת אנרגיה סולארית. כך, שכל עודף של חשמל או אנרגיה סולארית, יאוחסן וייאגר אוטומטית במקומות הרלוונטיים. 

מה ערכה של אגירת חשמל סולארי?

מדובר בהמצאה קיימת שכבר יושמה. עולם האנרגיות הסולאריות מכיר את הרעיון, ואכן הותקנו לא מעט מערכות כאלה הן בארץ והן בעולם.  אגירת חשמל סולארי מערכת התקנת מערכת סולארית, עם ממירים, אשר מחוברים לסוללות גדולות – כחלק מהמערך המאפשר את האגירה. מדובר, אפוא במערכות המנותקות מרשת החשמל הארצי (אולי תלוי בהקשר), ואין הן על פי כן קשורות לחברת החשמל. מה שמשאיר את הגנרטורים של חברת החשמל, ככלי גיבוי.

אגירת חשמל סולארי יכולה לסייע בניהול מעניין של אנרגיית חשמל סולארי. ניתן לאפשר בכך הן יציבות באספקת החשמל, באגירת החשמל, והן חיסכון מסוים בעלויות. שכן, לא משנה השעה והזמן – הצריכה הראשונית בחשמל, נובעת ממה שהופק במערכת הסולארית. ואם היא במקרה לא עובדת או מייצרת פחות מסיבה כלשהי – עודפים שנאגרו יכולים לספק את דרישות החשמל.


מעניין אתכם לשמוע עוד?
השאירו פרטים לתיאום פגישה

    ֿֿֿֿ

    • מתאים לגגות של למעלה מ- 700 מ"ר
    לתיאום פגישת ייעוץ