ייצור חשמל פרטי | יהל אנרגיה מערכות סולאריות

ייצור חשמל פרטי

לפי כתבה בכלכליסט, מסופה של שנת 2020, נרשמה תחזית כי לקראת בשנת 2021, על פי דבריו של מנכ"ל משרד האנרגיה דאז, ייצור חשמל פרטי יהיה נא הרוב בעולם ייצור החשמל, יותר מאשר הרובד הממשלתי. האם זה קרה? איננו יודעים. אך נשמח לפרוט מעט את התחזיות הללו ולראות מה היו המחשבות דאז. המחשבה העיקרית מאחורי התחזית – היא שספקי חשמל שונים יציעו הצעות כספיות, וגם אם כמה עשרות משקי בית יתחילו בפרויקט ייצור חשמל פרטי משלהם, אפשר שזה יגדל עם הזמן.

יעדי שנת 2020?

לפי דבריו של מנכ"ל משרד האנרגיה דאז, שנת 2020 הייתה שונה טובה אשר נוצלה כדי לייצר סט יעדים לעשור המתקרב. נקבע לו תמהיל ייצור חשמל, ואפילו הפסקת ייצור פחם ושלל יעדים אחרים הקשורים לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות. דובר על שיעור של עד 30 אחוז, עד שנת 2020. למעשה, צוין כי השנה שתבוא אחר כך, והשנים שיבואו לאחר מכן – יהיו נא שנים של יישום. דברים אלו, נמסרו במסגרת ועידת התחזיות של שני הגורמים המדוברים: כלכליסט, בשיתוף המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה. 

אותו מנכ"ל דאז, ציין באותו כנס – כי ב-2021, לדעתו, תרשם היסטוריה בנושא ייצור חשמל פרטי. לדבריו, הדבר יתרחש עקב מכירה של תחנות כוח והתרחבותו של ייצור סולארי. זאת, לדבריו, יאפשר להיקף ייצור חשמל פרטי לעלות לכדי שיעור של חמישים אחוזים. מדובר בחשמל, אפוא, אשר לא עובר בתחנות הכוח של חברת החשמל. לדבריו, מהלך משלים למציאות שכזו נבע מהרפורמה של חברת החשמל, אשר התעתדה לצאת לרפורמה באספקת החשמל עוד בתחילת שנת 2021. שמשמעותה, הייתה, היכולת של משקי בית לדלג בין ספקי חשמל שונים על מנת לקבל הנחה בחשבון החשמל החודשי.

תחרות במשק?

נאמר, כי החל מהרבעון השני של שנת 2021, תחל נא תחרות במשק ועל כן, לספקים שונים תהיינה אפשרות להציע הצעות שונות. הרעיון היה להתחיל עם כמה עשרות בתי אב, כאשר שלוש שנים לאחר מכן חברת החשמל תחליף כמיליון מונים במשק בית, על מנת לאפשר לעוד אנשים להנות מהרפורמה. 

אותו מנכ"ל, הזכיר את רפורמת אגירת החשמל, אשר תאפשר ייצור חשמל ממתקנים סולאריים, כן, גם בשעות הלילה. נאמר כי בשנה שלאחר מילותיו, הדבר יהיה כמעט מובן מאליו ויהיה ניתן לראות אגירת חשמל הן ברשת והן אצל הציבור. בין היתר, דובר על אישור פטורים שונים אשר יקלו התקנות של מתקנים סולאריים על גגות של בתים משותפים. מאוזכר אפוא, הסבסוד הממשלתי שיושם בנושא האגירה בטכנולוגיות חדשות. 

לסיכומו של דבר,

עד כאן דבריו של מנכ"ל משרד האנרגיה דאז. באופן הגיוני, אנחנו יכולים להסיק – כי ייצור חשמל פרטי יכול לפתוח דלתות חדשות של הזדמנויות. הן עבור הצרכן אשר מעוניין לשלם פחות בחשבונות החשמל, והן עבור אותו צרכן אשר מעוניין למכור את העודפים לחברת החשמל (בהתאם להסכם הולם), ו/או לאגור את האנרגיה לשעות בהן הוא אינו מייצר חשמל.


מעניין אתכם לשמוע עוד?
השאירו פרטים לתיאום פגישה

    ֿֿֿֿ

    • מתאים לגגות של למעלה מ- 700 מ"ר
    לתיאום פגישת ייעוץ