מערכות סולאריות על חממה | יהל אנרגיה מערכות סואלריות

מערכות סולאריות על חממה

יכול להיות, שאחד המקומות המגניבים לארח בהן מערכות סולאריות על חממה הוא כמובן שטחים חקלאיים, המאפשרים הן לבעלי השטח להכניס הכנסה נוספת, ו/או לחסוך בעלויות החשמל, והן לעולם – להפיק יותר "חשמל ירוק".

מה זה בכלל מערכות סולאריות על חממה וכיצד זה עובד?

ובכן, מדובר על דרך מסוימת לעשות שימוש בפנלים סולאריים, כדי להפיק מידה מרובה של אנרגיה סולארית מהנזכרים לעיל. כפי שרבים מאיתנו יודעים, פאנלים סולריים למעשה קולטים את אור השמש. כדרך מערכות פנימיות, מתרחש תהליך שהופך את האנרגיה המתקבלת לכדי אנרגיה חשמלית איכותית ונקייה – מבלי לערב מכונות נוספות או הליכים מזהמים ו/או פליטות בתהליך. האנרגיה החשמלית המופקת עוברת משם לממיר, אשר מיועד להפוך את הזרם, לכדי זרם שניתן לעשות בו שימוש במדינת ישראל.  הזרם, אפוא, הופך להיות זרם לחליפין – AC, ומשם עובר לתחנת החשמל של החממה. 

מה הרעיון שעומד מאחורי השימוש במערכות סולאריות על חממה?

הרעיון של מערכות סולאריות על חממה, בגדול, זה לתעל את האנרגיה הסולארית לאנרגיה שתוכל לסייע בגידול מה שגודל בחממות. ובכך גם לתוך את התוצרת החקלאית, אופי הגידולים ואף לסייע עם בקרת איכות בגידול. בין היתר, ניתן לראות זאת כדרך הערכת שכבת הגנה על הגידולים, המאפשרת הפחתה של רמת הקרינה הנוגעת בהם – כדרך הצבת מערכות סולאריות מעליהם. פגיעות אפשריות נמנעות – עקב הפחתת הקרינה. 

מהם יתרונותיהן של מערכות סולאריות על חממה?

יש שמעריכים כי דונם אחד של חממה משולבת שכזאת, יכול להפיק משהו כמו 30,000 קילו וואט לשעה. זה כשלעצמו, יכול להניב סכומי כסף משמעותיים עבור החממה, כמו גם יאפשר חיסכון משמעותי בעלויות החשמל. מדובר בהכנסה משמעותית, אשר אינה מתבססת על גידולים חקלאיים, אלא דווקא יכולה לתמוך בהם.

למעשה, מערכות סולאריות על חממה יכולות לסייע להפיק אנרגיה מתחדשת, שאיננה מתכלית, שניתן לעשות בה שימוש פעם אחר פעם – והיא נצחית עד (לפחות, עד שהשמש תסיים את מסלולה, אם בכלל). על כן, אין צורך בניצול משאבים מכדור הארץ עצמו – אלא להפיק משאבים אל כדור הארץ עצמו. מעבר לזה, ניתן הן לחסוך בזמן ומשאבים והן לתמוך בסביבתיות כדור הארץ. 

לסיכומו של דבר,

בין יתר יתרונותיהן של מערכות סולאריות על חממה, ניתן למנות את האפשרות להפחית את צריכת המשאבים שבעבר נצרכו, על מנת לגדל גידולים חקלאיים. ובכך, בין היתר, גם לחסוך כסף עבור החקלאיים. מעבר לזה, וכפי שכבר ציינו – לחקלאים יש אפשרות להפיק רווחים נוספים כדרך מכירת עודפי האנרגיה הסולארית שהם פשוט לא עושים בה שימוש. ובכך ניתן הן להקטין את מידת ההוצאות והן להגדיל את מידת הרווחים. 

מדובר אפוא, בדרך מאוד מעניינת ויצירתית לעשות שימוש מאוד יעיל במשאבים העומדים לרשות החקלאי: שמש ומרחב, ולרתום את זה למטרותיו האישיות, המזינות והמיטיבות.

פאנלים סולאריים
Previous Article


מעניין אתכם לשמוע עוד?
השאירו פרטים לתיאום פגישה

    ֿֿֿֿ

    • מתאים לגגות של למעלה מ- 700 מ"ר
    לתיאום פגישת ייעוץ