בקצרה על התחום הסולארי בישראל | אנרגיה סולארית בישראל | Yahel Energy

בקצרה על התחום הסולארי בישראל

בשנת 2008, מדינת ישראל החליטה שעד שנת 2020, 10% מייצור החשמל בארץ תהיה ע"י אנרגיות מתחדשות כאשר עד 2014, 5% מאספקת החשמל כבר תסופק.

בהתאם להחלטה זאת מדינת ישראל מתמרצת קניית חשמל נקי המיוצר ע"י אנרגיה מתחדשת כגון מערכת פוטו-וולטאית, מערכות סולאריות. כל אדם בעל מבנה עם היתרים יכול להקים על גג המבנה מערכת סולארית ולחבר אותה לרשת החשמל. חברת חשמל תמדוד כמה חשמל המערכת הסולארית מייצרת ותשלם תשלומים חודשיים בהתאם, ולאורך 25 שנה !!! מיום חיבורה לרשת.

רשות החשמל חילקה את סוגי המערכות הסולאריות לפי גדלים ובהתאם את התעריפים אשר ישולמו לייצרני החשמל על גבי גגות בתים פרטיים:

יוכל אדם שבבעלותו מבנה בעל היתרים עם מונה צריכה פרטי (רשום בח"ח) להתקין מערכת סולארית בגודל עד 15kWp. התעריף למערכות אלו בתחילת ההסדר היה 2.04 ש"ח ונכון לסוף שנת 2014 כבר עמד על 0.64 ש"ח, וכיום (יוני 2018) התעריף עומד על 0.56 ש"ח כולל מע"מ.

מערכת סולארית כזאת על גביי מבניים עסקיים לרוב מחזירה את ההשקעה תוך 7 שנים:

יוכל אדם שבבעלותו מבנה בעל היתרים עם מונה צריכה עיסקי (רשום בח"ח ) להתקין מערכת סולארית מגודל 15 ק"ו ועד 100 ק"ו. התעריף למערכות אלו בתחילת ההסדר היה 1.93 ש"ח וכיום (יוני 2018) עומד על 0.45 ש"ח לא כולל מע"מ. מערכות אלו היו עיקר התעסוקה בשוק הסולארי והמכסה אזלה במהירות שיא. לאור הביקוש הגדול נגמרו המכסות והשוק 'נתקע' ללא מכסות נוספות. כיום יש מכסה של כ- 300MW.

באופן כללי, התחום הסולארי בארץ צמח למרות הקשיים הרגולטורים שעמדו ועדיין עומדים בדרכם של חברות אנרגיה סולארית לממש את הפוטנציאל העצום (השמש) הקיים. עם זאת, אף גורם בעל השפעה לא יכול לאמר שהדרך הנכונה ביותר לייצר אנרגיה או חשמל היא ע"י מקורות לא מתכלים. כך ייצור החשמל אינו מזהם, זול ובלתי מוגבל.


מעניין אתכם לשמוע עוד?
השאירו פרטים לתיאום פגישה

    ֿֿֿֿ

    • מתאים לגגות של למעלה מ- 700 מ"ר
    לתיאום פגישת ייעוץ