מחיר מערכת סולארית | התקנת מערכת סולארית מסחרית | יהל אנרגיה

מחיר מערכת סולארית

כדור הארץ ואנו שמחים מאוד שבחרת להתקין מערכת סולארית ולהפוך שטח פנוי לאנרגיה ירוקה ורווחית. המדינה מעניקה הטבות ומעודדת צרכנים פרטיים, בעלי נכסים, וחקלאיים לייצר חשמל סולארי. ואנו שמחים להוביל אנשים לייצר אנרגיה סולארית בראש שקט.

התקנת מערכות סולאריות על גגות בישראל היא אחד הדברים המבטיחים ביותר הקיימים היום בשוק ביחס לכל אג"ח מוצע כיום בשוק. וכדאי לכל מי שברשותו גג עם שטח פנוי להתקין מערכת סולארית.

מה מחיר מערכת סולארית?

עלות מערכת סולארית משתנה בצורה משמעותית לפי ההספק שלהן ולפי המפרט הטכני המוצע. עלות הקמה של מערכת סולארית בגודל של כ 140 קילוואט נעה סביב 400,000 ש"ח. מערכת סולארית מסחרית בגודל של 280 קילוואט נעה סביב מחיר של 740,000 ש"ח.

למי מתאים מערכת סולארית?

בעלי נכסים שברשותם גג של מבני תעשייה ומסחר, גגות מפעלים, חניונים, מחסנים, סככות חקלאיות, לולים, רפתות או בנייני משרדים יכולים להתקין בצורה יעילה ומהירה פאנלים סולאריים על הגג וליהנות מתשואה גבוהה לאורך זמן.

מה התנאי להקים מערכת סולארית?

התנאים הנדרשים לצורך הקמת מערכת סולארית הם: גג בגודל מתאים, חיבור תואם לגודל המערכת אותה ניתן לבנות ורישום כיצרן חשמל סולארי לקבלת מכסה של חברת החשמל.

התקנת מערכת סולארית משולבת אסדרות – כפר פינס

גג סולארי תפס תאוצה בשנים האחרונות ומשאבים רבים החלו לזרום בפיתוח תאים פוטו-וולטאים בעלי תכונות משופרות, נצילים יותר, וחשוב מכל זולים וכדאיים יותר.
אנו עדים להוזלה משמעותית במחיר פאנל סולארי איכותי, כך שהיום ניתן לבנות מערכות גדולות יותר על אותו שטח גג.

מהו שטח הגג הדרוש להתקנת פאנלים סולאריים?

שטח גג של בין 6-8 מ"ר מאפשר להתקין מערכת של קילו וואט מותקן אחד. לצורך המחשה נניח שיש ברשותך גג פנוי בגודל של כ- 1000 מ"ר, תוכל להתקין פנלים סולאריים בהספק של כ- 140 קילוואט מותקן.

מהו קילוואט מותקן? נתון המתאר את היקף הייצור של המערכת בתנאים אופטימליים. קח למשל חיבור חשמלי של ארבעה (4) לוחות סולאריים שההספק המרבי של כל אחד מהם הוא 250W, יוצרים יחד 1000W השווים קילווואט מותקן אחד.

מה ההבדל בין קילוואט מותקן לקילוואט שעה (קוט"ש)?

קילוואט מותקן הוא הספק הפנלים (היצרן מצרף מדבקה לכל פנל סולארי עם נתוני הפנל ומס' הסיריאלי) מוכפל בכמות שלהם המתוקנים על הגג.
לכל קילוואט מותקן יש יכולת הפקת חשמל של כ 1650 – 1700 קוט"ש בשנה.
כלומר, קילוואט מותקן הוא נתון פיזי של המערכת וקילוואט שעה הוא תוצאה של תפוקת חשמל שנוצר ע"י הקילוואט המותקן.

כמה כסף מערכת סולארית תייצר בכל חודש?

דרך לחשב את תקבולי הייצור שהמדינה מעניקה לבעלי מערכות סולאריות נמדד על-פי כמות החשמל שהמערכת מייצרת לבעליה בכל חודש.
קיימות הסדרות תעריפיות והסדרת לצריכה עצמית שנועדו לאפשר למתקנים סולאריים למכור חשמל או לחסוך חשמל מהרשת ולהזרים את העודפים אל הרשת.

כדי לייצר ודאות לטווח הארוך יש לבצע בדיקת היתכנות כלכלית בהתאם למיקום ותנאי השטח. בבדיקה נחשב את פוטנציאל הייצור בראייה רב שנתית ונבחר הסדרה מתאימה. סוג האסדרה משפיעה על התשואה שתשיג המערכת ביחס להשקעה.

בהיתכנות כאמור, נחשב את דיוק היקפי הייצור והעלות, וכך להמליץ על מתווה מתאים לפרויקט. (רכישה, מערכת סולארית משותפת או השכרת גגות למערכת סולארית).

תעריף החשמל המשולם למתקנים פוטו וולטאיים, עדכון לשנת 2021:

  • מערכות בהספק של עד 15 קילו וואט – תעריף של 48 אגורות לקילוואט.
  • מערכות בהספק של מעל 15 קילו עד 100 קילו – תעריף של 41 אגורות לקילוואט.
  • מערכות בהספק של מעל 100 קילו – תעריף של 4% גבוה יותר מהתעריף שנסגר בהליך האחרון שרשות החשמל פרסמה.
    כיום עומד על כ 18.91 אג' לקילוואט.

מחשבון התעריף כפי שפורסם ע"י רשות החשמל (אפריל 2021).

אז קצת תכל'ס:
מערכת סולארית באסדרה תעריפית המייצרת חשמל בהספק מותקן 145 קילוואט, מייצרת כ 97,500 ש"ח בשנה. לפי תעריף של 0.42 ₪ לכל קוט"ש. לאחר הורדות על תחזוקה וביטוח, כ 70 ₪ לכל קילוואט לשנה. הרווח הנקי הוא סביב 87,000 ש"ח.

עלות מערכת סולארית נעה סביב ה 420,000 ש"ח. כך בחשבון פשוט לוקח כ 4.5 – 5  שנים להחזיר את ההשקעה. מה שאומר שאחוזי התשואה הם סביב ה 20%.

ב 01/01/2021 נפתחה מכסה של מערכות עסקיות בהסכם תעריפי. התעריף משתנה ככל שהמערכת גדולה יותר. למערכת סולארית עם הספק פנלים של 145 קילוואט והספק ממירים של 100 קילוואט הוא 42 אג' עבור כל קוט"ש הנוצר ע"י המערכת הסולארית. המכסה הזאת מתאימה לבעלי גגות מ 800 עד 1,100 מ"ר. כגון מחסן או רפת וכו'…

אם כך, דוגמא נוספת וקצת שונה:
מערכת סולארית המייצרת חשמל בהספק של כ 250 קילוואט פנלים, וכ 185 קילוואט של ממירים – מייצרת כ 129,000 ש"ח בשנה.
לפי תעריף של 31 אג', ולאחר הורדות על תחזוקה וביטוח, הרווח הנקי הוא סביב 115,000 ש"ח.

מחיר המערכת הסולארית נעה סביב ה 700,000 ש"ח. אפשר לראות שלוקח כ 6 שנים להחזיר את ההשקעה. כך שאחוזי התשואה הם סביב ה 17%.

לשים לב, כאשר הספק הממירים של המערכת גדול מ 100 קילוואט, התעריף 'צונח' לכ 0.185 ₪ לכל קוט"ש (ע"פ ההגדרה של רשות החשמל.
התעריף הוא 4% יותר גבוה מהתעריף שנסגר בהליך התחרותי האחרון שרשות החשמל פרסמה).

לכן כאשר מתקינים מערכת סולארית מסחרית כאמור, עדיף מאוד שבמבנה שעליו מותקנת המערכת הסולארית תהיה  גם צריכת חשמל סבירה.
כך נוכל להשתמש בחלק מהחשמל המיוצר ע"י המערכת הסולארית ולחסוך קוט"שים מהרשת בתעריף שהצרכן היה משלם לחברת חשמל – והוא בטח גבוה מ 0.188 ₪.


מעניין אתכם לשמוע עוד?
השאירו פרטים לתיאום פגישה

    ֿֿֿֿ

    • מתאים לגגות של למעלה מ- 700 מ"ר
    לתיאום פגישת ייעוץ