פאנלים סולאריים | התקנת פאנלים סולאריים | יהל אנרגיה

התקנת פאנלים סולאריים על הגג

התקנת פאנלים סולאריים לייצור חשמל על גגות, חניונים, מאגרי מים ושטחים אחרים צפוי לגדול בעשורים הקרובים.
משרד האנרגיה והרשויות בישראל מעודדות מפעלים, חקלאיים ובעלי שטחים להקים מתקנים פוטו-וולטאיים. המטרה להגדיל את היקף החשמל המיוצר מאנרגיה מתחדשת בישראל.

יש לכם גג?
דעו כי התקנת פאנלים סולאריים יכולה להועיל באופן משמעותי לעסק שלכם, ומהווה כיום חלק מרכזי לחיסכון בעלויות צריכת החשמל שבצידה גם תשואה שנתית מרשימה ביותר.

על איזה סוגי גגות ניתן להתקין פאנלים סולאריים?

נתחיל ונאמר שמבחינת רשות החשמל (שמתווה את הרגולציה) גג נחשב כיסוי עליון, כיסוי צדדי או דופן של בניין, פני שטח מאגר מים או הדופן של המאגר.
לאחרונה עודכנה התמ"א (תכנית מתאר ארצית 10.ד.10 שמפרטת את המותר והאסור בנושא הסולארי) כך שניתן להתקין מערכות סולאריות על שטחי מחלפי, מיגונים אקוסטים, גדרות, חממות ועוד.

מערכות סולאריות על גגות בתעשייה

פאנלים סולאריים ניתן להתקין על רוב סוגי גגות: איסכורית, פנל מבודד, בטון או רעפים. ההבדל הוא בהכנות המקדימות לצורך ביצוע הקונסטרוקציה והתקנת הפנלים על הגג. במקרה של גג אסבסט, יש צורך בהחלפה והתקנת גג חדש.

התקנת פאנלים סולאריים היא השקעה משתלמת?

היום עסקים ובתים רבים כבר מבינים שהחיסכון בהוצאות החשמל או מכירת עודפי האנרגיה לחברת החשמל יכולים להגיע לאלפי שקלים בשנה ובוחרים להתקין לוחות סולאריים על הגג.
ההשקעה משתלמת!

ככל ששטח התקנת הפאנלים הסולאריים על הגג שלכם יותר גדול –  יהיה לכם יותר משתלם, שכן המערכת תייצר יותר כסף וחיסכון בחשמל עבורכם.

יתרון נוסף לרווח והחיסכון בהוצאות שאתם מקבלים בהתקנת גג סולארי זה שווי הנכס שלכם.
מדובר בהשקעה נדלנית משתלמת שכן מחיר השוק על מבנה עם מערכת סולארית על הגג שווה יותר מנכס ללא מערכת כזו.

כמה עולה התקנת פאנלים סולאריים על הגג?

כמות האנרגיה שאתה יכול להפיק מהמערכת משתנה לפי המיקום, סוג המבנה ובהתאם לשטח הגג. בעת חישוב כמות הפאנלים ובחירת סוג הפאנלים שנשתמש בהם יש לקחת בחשבון את הפרמטרים הנ"ל. לעיתים רכישת פחות פאנלים עם ביצועים טובים יותר עשויה להיות אפשרות טובה יותר.

כיצד אדע כמה המערכת שלי תוכל לייצר?

אנרגיית השמש במדינת ישראל היא מקור אנרגיה זמין לכולם, וממוצע שעות האור נע בין 1600- 1800 לשנה. כלומר על כל 1 קילו-וואט מותקן שהם בין 4-2 פנלים (תלוי בהספק הפאנל) יפיקו בממוצע 1700 קוט"ש לשנה.

לדוגמא: על גג של כ- 10 מ"ר ניתן להתקין מערכת של כ- 13 ק"ו.
היות ו-1 קילוואט מותקן מייצר כ- 1700 kWh (קילו-וואט/שעה) בשנה, אזי המערכת תייצר כ- 22,100 (13 * 1700) kWh בשנה.

כמה אפשר להרוויח מהתקנת פאנלים סולאריים?

בניגוד לתכנית "מונה נטו" שהייתה נהוגה לפני כשנתיים, היום תעריפי החשמל נקבעים לפי הספק המערכת ומעלים משמעותית את כדאיות התקנת פאנלים סולאריים על הגג ומבטיחים ניצול מלא של המתקן.

ישנן שתי דרכים להרוויח מהמערכת הסולארית על הגג: הראשונה, תשלום לפי הזרמה שבו אתם חוסכים כסף על חשבון צריכת החשמל שלכם ומוכרים את העודפים לחברת החשמל.
השנייה, תשלום עבור ייצור שבו אתם מרוויחים כסף באמצעות מכירת כל החשמל שייצרתם.

עם סיום התקנת המערכת וחיבורה, בעל הגג נהנה מהכנסה.
לדוגמא: אותו בעל גג של כ- 10 מ"ר עם מערכת של 13 ק"ו יכול להרוויח בשנה כ- 1700x13x0.48 =) 10,608) ₪ בשנה. איך עושים את זה?

השלבים בתהליך התקנת פאנלים סולאריים

בעת ההיכרות הראשונית נבדוק מי בעל הגג, מהו סוג הגג, האם יש היתרים למבנה, מה שטח הגג למערכת, האם נדרש חיזוק למבנה, המרחק של הגג מהפילר, האם יש צורך בעבודת תשתית ומהו גודל החיבור הקיים.

בדיקת היתכנות

בחינת הפוטנציאל של ייצור האנרגיה הוא המרכיב המרכזי בתוכנית שלנו. לבחינה של מערכת מניבה באופן מיטבי אנו נחשב את עלות המערכת כולל הגדלת חיבור ותיקוני גג (במידת הצורך), וכמובן את תחזית ההכנסות וההוצאות במשך 25 שנה.
חשוב לשים לב תוך כמה זמן תוחזר ההשקעה, ולבדוק כדאיות מול עלויות לפני כל החלטה.

מה כדאי לדעת על התקנת מערכת סולארית? 

לפני בחירת חברה מתקינה, מומלץ לערוך סקר שוק על מנת להכיר את החברות הקיימות ולשמוע המלצות עליהן.
לאחר שבחרנו, חשוב לבחון היטב את ההסכם ולוודא שמכיל את כל הפרטים עליהם סיכמתם, לוח זמנים מפורט לביצוע העבודה, סוג הממירים והפנלים, אחריות והתחייבות החברה המתקינה.

השקעה בפאנלים וממירים בדירוג גבוהה תגרום למערכת להפיק ביעילות את ההספק לתקופה ממושכת.
חשוב להבין, בחירת סוגי הממירים והפנלים היא תוצאה של מכלול שיקולים מקצועיים, ולא רק טוב יותר או טוב פחות.

תכנון נכון = תפוקה גבוהה יותר

פאנלים סולאריים לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית הם בהחלט מרכיב מרכזי הנגזר מעלויות הציוד וההקמה, אולם ישנם פרמטרים נוספים המשפיעים על התפוקה והתשואה הפוטנציאלית לבעל השטח.
חשוב להתקשר עם חברה סולארית שתאפשר לכם לבחון את כל האפשרויות העומדות בפניכם.

נכון, אם יש לך הרבה מקום בגג זה טוב.
אפשר לדייק בזווית והכיוונים, לדאוג לתחזוקה השוטפת עם רווחים נאים ואולי בעתיד הלא רחוק להתקין מערכת עקיבה אחר השמש.
אבל תזכור, מערכות סולאריות הן השקעה יקרה.
לכן בדוק תחילה את התנאים לצורך השתלבות למתקנים לייצור חשמל בטכנולוגיות פוטו-וולטאיות, וחשב את התפוקה המקסימלית.

הצוות שלנו מכיר היטב את האפשרויות השונות המוצעות בשוק הסולארי וישמח לבחון יחד איתך אילו מרכיבים הם המתאימים ביותר להתקנה שלך.
יש לך שאלה בשלב קבלת ההחלטה או ביישום ההתקנה בשטח? נשמח לעמוד לרשותך, כך שתוכל להיות בטוח שהמערכת שלך תענה על הצרכים שלך.

ככל שיש לך יותר מידע כך תוכל להרגיש בטוח יותר במעבר לאנרגיה סולארית. מדובר בסכום מכובד וראוי לבחון את הנושא ברצינות, בטח שמדובר במערכת אנרגיה סולארית לתעשייה וחקלאות. תכנון נכון בהתאמה לגג שלך יכול לחסוך לך בעתיד הרבה כאב ראש וכסף. לאחר גיבוש התוכנית ואישור עקרוני דואגים למימון.

הסדרת התהליך ואישורו

עסקים ובתים פרטיים המעוניינים להתקין פאנלים סולאריים נדרשים לפנות לחברת החשמל למטרת הסדרת התהליך ואישורו. בדקו איזה רגולציות והסדרות מפורסמות על ידי רשות החשמל ולמדו על האפשרויות העומדות בפניכם.

התעריפים לאסדרה קבועים מרגע קבלת האישור מחברת חשמל, ולא יחולו בהם שינוי עד תום ההסכם. התעריף עבור האסדרה תקף למשך 25 שנה.
במהלך זמן זה, אין אפשרות להחליף אסדרה אך ניתן לשלב יותר ממתקן אחד במסגרת האסדרה ובלבד שההספק הכולל לא יעלה על 630 קילוואט.

כל מי שנרשם לאסדרה עד יום 31.12.2021 זכאי לתעריפים המפורטים בטבלה להלן:

גודל מתקןתעריף
עד 15 קילו-וואט48 אגורות לקוט"ש
בין 15 ל- 100 קילו-וואטתעריף 41 אגורות לקוט"ש
בין 100 ל- 630 קילו-וואט18.9 אגורות לקוט"ש (יעודכן בהתאם להליך התחרותי האחרון למתקני גגות)

הקמה וביצוע התקנת פאנלים סולאריים

בשוק קיימות חברות אנרגיה סולארית רבות ואין דרך אחת לבחור חברה להתקנת מערכת אנרגיה סולארית. מכיוון שישנם הליכים רגולטורים הכוללים הסדרת אישורים ובירוקרטיה ביחד עם הליכים הנדסיים הכוללים את התכנון וההתקנה של המערכת, חשוב לבחור בחברה אמינה ומקצועית עם ניסיון מוכח לאורך שנים. 

צאו ובדקו פרויקטים לדוגמא של החברה שאתם רוצים להתקדם איתה אשר תנהל את הפרויקט עבורכם במקום אחד, ותספק לכם ראש שקט לכל אורך הדרך.

אנרגיה מתחדשת לעתיד כדור הארץ

כשאתם מתקינים פנלים על הגג, אתם לא רק חוסכים כסף על חשבון החשמל שלכם או מרוויחים כסף באמצעות מכירת חשמל שייצרתם, אתם גם תורמים לסביבה ולעולם כולו.
מדובר באנרגיה ירוקה שלא מזהמת את הסביבה ואת האוויר ובכך אתם עוזרים לכולנו.

לסיכום:

החלטת להתקין מערכת שכזו? מעולה! חשוב על התקנת פאנלים סולאריים כמו על פרויקט לשיפור העסק. נכון, ציוד למערכת סולארית יכול להיות השקעה יקרה אך השימוש בו מועיל. בחן את הקבלנים הפוטנציאליים שלך, בדוק זמינות והשווה מחירים זה לצד זה. אל תהססו לעבור על חוזים ולבדוק אותנו.

השימוש במתקנים על גבי גגות מסחריים מבטיח עלייה בהיקף הייצור החשמל בענף האנרגיה המתחדשת בישראל. חשוב שכל אחד ייקח על עצמו לקדם את המהפכה החשובה הזו בישראל. אנו כבר החלטנו!

הבחירה השקטה בהשקעה ירוקה.

יהל אנרגיה


מעניין אתכם לשמוע עוד?
השאירו פרטים לתיאום פגישה

    ֿֿֿֿ

    • מתאים לגגות של למעלה מ- 700 מ"ר
    לתיאום פגישת ייעוץ