השקעה במערכת סולארית | התקנת מערכות סולאריות | Yahel Energy

השקעה במערכת סולארית

השקעה במערכת סולארית ביתית או מערכת סולארית מסחרית לייצור חשמל נחשבת מבטיחה מתמיד, עם תשואה שנתית הנעה סביב 15%-18% ויותר. כל עוד המערכת הסולארית אמינה ומייצרת חשמל אתם מרוויחים. עם זאת, חשוב להגדיר את מטרת ההשקעה, משום שהיא משפיעה על בחירת הפתרון שמתאים לעסק שלכם.

השקעה במערכת סולארית לבתי עסק

השקעה במערכת אנרגיה סולארית לייצור חשמל בעלת יתרונות רבים. השקעה פשוטה המתאימה למשקיעים פרטיים, בעלי נכסים ועסקים השואפים להרוויח כמה שיותר שהם משקיעים את הכסף שלהם. ניתן לעשות זאת ברמות חשיפה שונות לסיכונים אך גם לתשואה. למידע נוסף כנסו למסלולים ופתרונות אנרגיה סולארית.

במהלך ה 10 שנים האחרונות, מחירי התקנת מערכת סולארית ירדו במאות אחוזים כמו גם מחירי פאנלים סולאריים (לוחות סולאריים) ירדו ביותר מ 80% בנוסף לשיפור בטכנולוגיה וניצול הפאנלים סולאריים לצד ייעול תהליכי ייצור חשמל סולארי. כך שהיום הרווח הכספי במערכת סולארית הופך אטרקטיבי יותר.

מה עלות מערכת סולארית לעסק?

עלות הקמת מערכת סולארית מסחרית לייצור חשמל מצריכה השקעה התחלתית גבוה יחסית. אפשר לומר סביב ה- 200,000 ש"ח ומשתנה לפי תנאי השטח. אך מרגע חיבור המערכת הסולארית לרשת החשמל נתחיל להרוויח כסף. את ההתקנה יש לבצע באמצעות חברת אנרגיה סולארית אמינה ומקצועית עם ניסיון מוכח לאורך שנים, ולספק לבעל המערכת ראש שקט והכנסה קבועה ויציבה.

מה מחיר מערכת סולארית?

מחירי המערכות הסולאריות משתנים בצורה משמעותית לפי ההספק שלהן ולפי המפרט הטכני המוצע. מעבר להשקעה ראשונית בהתקנת מערכת סולארית על ידי מקצוענים ומפרט של יצרנים מובילים כל מה שנשאר זה להתחיל לייצר חשמל. על כל קילו וואט שעה של אנרגיה סולארית מהמערכת נקבל תשלום מחברת החשמל בכל חשבון חשמל.

כמה קוט"ש מערכת סולארית מייצרת?

בישראל ארץ שטופת השמש שלנו, כל קילוואט מותקן (שמותקן לכיוון דרום) מייצר כ 1,700 קוט"ש בשנה (בדרום הארץ קצת יותר, בצפון הארץ קצת פחות). קיימות הסדרות נוספות שיכולות להתאים במיוחד לבעלי גגות גדולים ובפרט צרכני חשמל תעשייתיים גדולים.

באופן כללי, מערכת סולארית נמדדת בשוק ביחידות kWp או 'קילוואט מותקן'. נניח חיבור חשמלי של ארבעה (4) פאנלים סולאריים שההספק המרבי (Peak) של כל אחד מהם הוא 250W, יוצרים יחד 1000W השווים קילוואט מותקן אחד (בפועל, קיימים פנלים סולאריים בהספק מרבי של 500W).

תחזוקת מערכת סולארית

מרכיב נוסף הנלווה להשקעה היא תחזוקת מערכת סולארית שוטפת של המערכת שכן דורשת מהמשקיע ליטול חלק פעיל בהשקעה. ועל כן עם ההחלטה להשקיע באנרגיה סולארית חשוב לבחור את מסלול הרכישה שמתאים לכם. אנו מציעים מסלול שותפות לפתרון מושלם הכולל גם את מרכיב תחזוקת המערכת הסולארית.

איך השקעה במערכת סולארית עובדת?

מדינת ישראל לא מכבר נרתמה למאמץ העולמי למלחמה בהתחממות כדור הארץ. כמו גם רצון עז להשתחרר מהתלות בדלקים ומוצרי הנפט למיניהם. על כן ע"י מתן תמריצים כספיים מעודדת המדינה יזמים פרטיים, בעלי נכסים, וחקלאיים לייצר חשמל סולארי נקי.

על פי החלטות רשות החשמל ומשרד האוצר נקבעים תעריפי החשמל לכל קוט"ש שהמערכת שלכם מייצרת. התעריף נקבע בהתאם לגודל המערכת בחוזה בין בעל המערכת הסולארית (המשקיע) לבין חברת החשמל עם התחייבות לתעריף קבוע במשך 25 שנה.

מהו זמן החזר השקעה במערכת סולארית?

לאחר התקנת המערכת הסולארית וחיבורה לרשת החשמל נמכר החשמל הסולארי לחברת החשמל תמורת אותו תעריף קבוע. בפועל חברת החשמל מודדת בעזרת מונה ייצור כמה חשמל הפיקה המערכת הסולארית ובנוסף מונה דו כיווני כדי לדעת כמה חשמל נצרך מהרשת וכמה הועבר לרשת הארצית. לפי זה מועבר התשלום עבור החשמל.

זמן החזר השקעה במערכת סולארית תלויה בעלות הקמת מערכת סולארית, הספק המערכת והיקפי ייצור, עלויות תחזוקה וכיוצא בזה. באופן כללי ניתן להחזיר את ההשקעה תוך  5-7  שנים ולראות רווחים ממשיים.

איך לבחור הסדרה רגולטורית?

מרבית בעלי המערכות בוחרים להצטרף להסדרה תעריפית ליצרני חשמל המוכרת בתור מערכת סולארית עסקית. בהסדרה זו, הספק המערכת גדול מ 15 קילוואט ועד 100 קילוואט ובעל המערכת מקבל תעריף מחושב באופן הבא: ל 15 קילוואט הראשונים 0.48 ₪, ל 85 קילוואט הבאים 0.41 ₪ ומעבר לכך 0.188 ₪ (ליתר דיוק, 4% יותר גבוה מהתעריף שנסגר בהליך תחרותי אחרון שרשות החשמל פרסמה). ניתן לחשב שהתעריף שיוצא למערכת בהספק 100 קילוואט הוא 0.42 ₪.

לסיכום: השקעה במערכת סולארית מסחרית תניב תשואה דו-ספרתית ברמת סיכון נמוכה. החזר השקעה מוערך בין 5 ל-7 שנים. אנו מציעים מסלולים ופתרונות כך שהמעבר לאנרגיה סולארית תעבור בצורה חלקה ונעימה.  אנו עושים את מיטב המאמצים לספק לבעל המערכת ראש שקט והכנסה קבועה ויציבה לאורך שנים.

עוד ממש קצת על המפרט הטכני… מרבית הלקוחות בעיקר מתייחסים לרכיבים הדומיננטים במערכת הסולארית – הפאנלים הסולאריים והממירים הסולארים. אך מעבר לרכיבים אלו קיימים עוד המון מרכיבים שיש לקחת בחשבון שמשפיעים על המחיר. החל מסוג הברגים (שלא יחלידו ויישברו עם השנים) דרך עובי כבלים (שמשפיעים על הפסדי התפוקה) וכלה באיכות המתקינים שבפועל יתקינו את המערכת הסולארית על הגג.

עתה נבחן פיננסית השקעה במערכת סולארית בהספק של 140 קילוואט מותקן

  • עלות של 2,900 ₪ לכל קילוואט מותקן.
  • שטח גג של כ 1,000 מ"ר.
  • התעריף המתקבל לכל קוט"ש הוא 0.42 ₪

שים לב בדוגמא זו,

  • מימון המערכת נעשה ללא הלוואה.
  • מחיר התחזוקה השנתי שמתבצע ע"י חברה חיצונית עומד על כ 90 ₪ לכל קילוואט מותקן.

ניתן לראות שתשואת הפרויקט השנתית עומדת על כ 20%.

  פירוט התזרים של מערכת זו לאורך 25 שנים:


נבחן פיננסית דוגמא נוספת:

השקעה במערכת סולארית בהספק של 240 קילוואט מותקן.

  • עלות של 2,800 ₪ לכל קילוואט מותקן.
  • שטח של כ 1,700 מ"ר.
  • התעריף שנקבע למערכת זו עומד על 0.33 ₪

שים לב בדוגמא זו,

  • מימון המערכת נעשה כולל הלוואה בתנאי בנק פועלים (מימון של 80%, 12 שנים, ריבית של פריים + 1.2%. כיום סך הריבית עומדת על 2.8%).
  • מחיר התחזוקה השנתי שמתבצע ע"י חברה חיצונית עומד על כ 85 ₪  לכל קילוואט מותקן.

ניתן לראות שתשואת הפרויקט השנתית עומדת על כ 15%.

פירוט התזרים של מערכת זו לאורך 25 שנים:

למרות שהתעריף ירד בצורה משמעותית, ניתן לראות שהלקוח עדיין עומד על תזרים חיובי מהשנה הראשונה. התשואה על ההון העצמי (תוך כמה זמן הלקוח החזיר את ההון העצמי שהוא שילם, 20% מעלות המערכת) עומדת על כ 48%!!!


מעניין אתכם לשמוע עוד?
השאירו פרטים לתיאום פגישה

    ֿֿֿֿ

    • מתאים לגגות של למעלה מ- 700 מ"ר
    לתיאום פגישת ייעוץ